tisdag 26 mars 2013

Fixat lägenhet!

I söndags mötte jag upp en tjej som också skulle börja jobba samtidigt som mig. Då vi både var flitiga med att prata så blev det en lång natt och firade med lite öl och jag stannade hos henne över natten. Jag vaknade klockan sju och gick hem till mig. Knöt löparskorna och vid 8 var jag nere på strandpromenaden i shorts och linne, vilket för mig är helt underbart. Det blev ungefär 9 km löpning. Kändes som man sprang på moln av alla lyckorus och den grymma musiken i öronen, man vill bara ge alla en highfive! Senare mötte jag upp Emilia, kollade runt lite där jag bor just nu, käkade så  himla god frukost på ett gammalt engelskt fik. Vi drog iväg till jobbet och möttes utav 25 andra svenskar och jag fick så gott intryck av alla glada människor. Vi hade lite möte med chefen och träffade dom andra två som började samtidigt. En timma senare satt vi fyra på ett fik och letade lägenhet.

Så nu är läget så att vi kommer få lägenheten imorgon och jag är så jävla glad och trivs väldigt bra med dom andra. Vår chef sa att hans lägenhet som han hade förut var ledig och att det var en taklägenhet. Jag och Esperanza bestämde direkt att vi ville ha den! Vi ringde denna underbara gubbe som visade en annan lägenhet för oss som vi ska flytta in i imorgon och bo där till 12 April, då våran taklägenhet var upptagen just nu. Men 12 April får vi den!! Jag kan inte beskriva hur bra det känns och magkänslan har vart så bra hela tiden sen jag kom hit. Jag hoppas verkligen det fortsätter såhär.

Hoppas ni mår bra där hemma. Ni är välkomna hit!






Gatan där jag bor.

2 kommentarer:

  1. Hej Hanna,

    Är allt prima i solen:)?
    Kram från oss i Stubbhult!

    SvaraRadera
  2. Hej! Ja allt är toppen verkligen, hur har ni det?
    massa kramar

    SvaraRadera