söndag 28 april 2013

Inflyttningsfest!

Då har ännu en helg susat förbi! Fredagen var den bästa sedan jag kom hit, har bara varit här i lite mer än en månad men ändå, bäst av 5 fredagar är ju grymt. Vi hade inflyttningsfest i våran nya lägenhet, på takterassen. Direkt efter jobbet så sprang jag och Espi ner på stan för att hitta något nytt och roligt att bära denna afton, det var ju ändå invigning av nya lyan och vi var värdarna för kvällen. Köpte nya skor som jag inte kunde använda, kanske var lite vågat att köpa så höga klackar som jag gjorde. Men vi sprang hemåt och in i duschen, öppnade tappen på ölfatet, chipsen ner i skålarna, tände grillen och hälsade våra första fina Malagabrudar och grannar välkomna. Sen ramlade dom in lite pö om pö som man säger och musiken strömmade runt på taket. Grillspetten blev kanon och ölen satt där den skulle. Hela jobbet var på plats och även folk från norska sidan trillade in vilket var riktigt kul. Mörkret smög sig på, lite krossat glas under våra fötter och vin lite här och var men vad gör det, det är ju sånt som hör till. Vi tände stearinljusen och alla var på fantastiskt bra humör och hela kvällen var så galet bra. Vill tacka alla som kom och jag hade en sjukt mysig och bra kväll.
Lördagen bestod av fantastiskt bra strandhäng med massa godingar hela dagen. Sen var det lite gött häng på vårat tak igen innan vi drog till bargatan. Dock blev jag riktigt seg och drog mig hemåt vid 02. Men det var skönt, för jag mår bra idag och det är lite molnigt vilket passa perfekt för en lång dag med internet och gott käk.

Hoppas alla har haft en fin helg. Jag är sönderbränd, glad och riktigt nöjd över helgen.
På fredag kommer världens finaste mamma och Nisse på besök, som jag har längtat efter den dagen.

Här kommer lite pics på nya lyan och från vårt kalas på taket.

Här är vår takterass vi skryter om. 

Julia


Bra häng på taket. 
Livemusik i trappan

Lite bilder från nya lägenheten, inte så städat men men.

Köket



Stairway to heaven

städning på g

Lördagshäng

Jag och Martin




Såhär ser jag i princip ut just nu.


Peace


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar