onsdag 1 maj 2013

Valborg

Halli hallå! Jag hoppas att alla haft en riktigt bra Valborg.
Igår (tisdag) jobbade vi 9-15 så vi har haft lite långledigt, så då tog vi självklart tillfället i akt att ännu ställa till med grillparty på taket och nu även med beerpong, då Martin har fixat pingisboll! Hade en riktigt fin kväll igen och med en bra utgång. Lördagen bjöd såklart på sol och jag gick ner till stranden där b-rudarna redan låg och jobbade på brännan. Det är så härligt att man kan gå ner till stranden och man hittar alltid någon som man känner som ligger där, denna gången var det hela Umeå gänget, härliga tjejer som tusan. Ramlade ner lite folk, låg där lite småbakis och dom flesta jämrade sig över sin hunger. Efter några timmars suckande och allt snack om mat så drog vi bort till ferian som började idag, som ligger precis bredvid jobbet. Heeeelt sjukt mycket mat från olika länder och härlig stämning, som kommer hålla på i en vecka framöver. Idag provade vi på någon slags lemonad med bambu som dom stod och pressade fram på något meckigt vis, sedan drog vi i oss en helt fantastiskt god paella med inslag från havet (pappa, du hade älskat den).
Mätta och belåtna så nämner Nikita att det tydligen är svingod glass i Marbella, där hon bor. Så jag, Espi och Nikita tog hennes bil och brummade dit och köpte svingod kokosglass, kollade på människor och njöt av livet. Sedan drog vi vidare till Puerto Banus och käkade god mat. Nu ligger jag i sängen, skriver lite här och skrattar åt alla roliga berättelser som folket i vardagsrummet snackar om. Nu ska jag bädda ner mig så jag är redo för spinning imorgon.



så himla fint

Marbella



Glass i solnedgången. Jag har riktigt låånga ben.


Nikita
Här görs det lemonad med bambu.
Puerto Banus
Paella

får nog bli en långhelg här snart.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar