tisdag 21 maj 2013

Barcelona

Lyfte från Malaga tidigt i lördags, tog tåget in till staden och gick och strosade runt bland duvor och människor. Några timmar senare hade mina vänner anlänt och fått nyckeln till deras lägenhet, så jag började kolla vart jag skulle och hur jag skulle ta mig dit. Att gå är jag väldigt bra på, och jag brukar vara riktigt bra på att hitta men det här var fan i mig lättare sagt än gjort. Till slut tappade jag tålamodet och tog första Metron jag kunde hitta och hoppade av den som skulle ligga närmst deras hak. Det gick lite smidigare, men fortfarande lite irriterad över att jag inte hittade. Men jag kom fram till slut och där står mina vänner på balkongen. Då kändes allt genast mycket roligare!
Vi gick ut och käkade god mat och sedan var det ju då dags för den årliga Eurovision. Vi tog plats inne på en Irish pub där dom sände Eurovison samt någon fotbollsmatch,  så det var livat.

Söndagen som vi väntat på.
X-games var helt galet bra. Solen var på top och alla körde på riktigt bra. Rune gjorde så att Danmark fortfarande har något att skryta om och hamnade på fjärde plats. Raven körde hårt och tog en hel del stryk. Curren Caples körde ochkså riktigt bra och tog hem silver. Men guldet fick ändå Pedro Barros, vilket han förtjänade. Så jävla bra åkning i hela finalen och Brad McClain tog hem bronset då han körde lika bra som vanligt. Även Kevin Kowalski, Ben Hatchell, Tom Schaar och Raven Tershy är namn värda att nämna. Det var riktigt roligt att vara där, så hoppas det kommer fler chanser så man även kan få se street och vert.
Kolla HÄR!!

På kvällen hade vi blivit uppskriva på lista och grejer men vi hittade aldrig dit haha så det blev ingen hård utgång direkt. Men desto piggare på måndagen, jag skulle leta upp internet och dom andra var turister så länge och åkte runt i Barcelona. Jag gick fram och tillbaka på dessa gator och försökte hitta hur jag skulle ta mig till flygplatsen. När jag väl hittat rätt metro gick jag och la mig på Catalunya torget, somnade i solen rätt gott i en timma, vaknade rätt så seg i huvudet och kände mig rätt sliten. Men klockan var lagom och jag tog mig till flygplatsen, skithungrig var jag men hittade verkligen ingenting som jag ville slänga i mig. Så jag fick vänta till jag landat, dock hittade jag ingen och min hunger hade gått över. Jag kände på planet hur svullen min hals var och hur det rann i ögonen. Detta bådade inte gott.

Idag när jag vaknade kunde jag knappt prata och huvudet var som en stor tickande bomb, pappa måste trott han ringt fel när jag svarade ha ha.
Så det får bli kurering nu och har ni tips så kör på. Vad ska man göra? te? glass? soppa? vatten?

Nå väl, det kunde ju varit värre. Jag drar upp med lite bilder från helgen. De två första bilderna är tagna från x-games hemsida och några är från mobilen.

Denna bilden är från xgames.com 
Även denna på Rune Glifberg.

Från lägenheten

Påväg till x-games

Unnade oss efter promenaden upp



Brad McClain



Ben Hatchell



Kevin Kowalski

Rune Glifberg

Rune Glifberg

Pedro Barros, the winner

Andy Macdonald skriver sin kråka till alla fans




Hatchell och McClain



Så jävla gött


Catalunya

SOL



Fina vänner

Mat och sangria eller sangria och mat

Fina systrar

Varmt och gött på x-games





Somnade till lite här.

Lätt hänt att det blir dubbelhaka när man ligger ner, men jag bjuder på den. Ville bara att ni skulle få se hur skönt det var.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar