tisdag 7 maj 2013

Time flies

I fredags natt anlände min kära mami och Nils till Fuengirola. Checkade in dom på hotellet som ligger 50m ifrån vår lägenhet, fixade lite nattkäk innan vi sa godnatt. På lördagen käkade vi frukost ihop och bokade en båttur som vi sedan skulle fara på. Men vi pressade några timmar på stranden först, då min mamma älskar solen mer än vad jag gör (vilket är väldigt mycket). På eftermiddagen tog vi båten över till Benalmádena som ligger en timma bort. Gick och strosade runt i solen, köpte glass, tog en drink och bara hade det härligt. Sedan kollade vi in ferian här i Fuengirola, då vi hade tänkt käka där med det var väldigt mycket folk så vi drog till en restaurang och åt oss mer än mätta. Söndagen blev också såklart lite häng på stranden men jag hade också bestämt att vi skulle bege oss upp till Mijas, så där uppe var vi några timmar och käkade god mat och drack sangria och avslutade kvällen med fantastiskt god mat här nere vid hamnen, och oj va mycket mat det blev i detta inlägget ha ha. Men sedan var ju redan måndagen kommen, galet var tiden går fort när man har det bra. Jag följde dom till flygplatsen och vinkade farväl, vilket var jobbigare än vad jag trodde.
Men jag hade en skitbra och mysig helg och är väldigt glad över att ni kom hit. Ni är fantastiska!

Senare på måndagen efter jobbet så drog vi hem till Nikita. Käkade glass, kollade Ice Age och sov väldigt gott. Vi väntade på att solen skulle dyka upp i morse och väcka oss men den var lite seg med att komma fram, men runt halv 11 vaknade vi och gick och köpte mitt efterlängtade gröna iste som jag drömt om hela natten. Sedan började Nikita med att klippa Espi och sedan mig, så nu är man av med allt det slitna håret. Men vi hade i alla fall ett fint poolhäng innan jobb och nu är det redan onsdag imorgon.
Time flies som man säger och på torsdag är vi lediga igen. Det har ju aldrig skadat att vara ledig.

Nehe, jag har väl inte så mycket annat att skriva egentligen. Eller jo, jag kan skriva till alla som nu läser, om det nu är någon som gör. Att ta vara på det ni har och varandra, ta en dag i taget och se inte problemen utan möjligheterna som ni har med allt och alla som finns omkring er. Visst att man kan ha dagar då allt är piss och skit, men försök att tänka framåt och på allt bra man har istället, så blir allting mycket roligare. Jag lovar.


Skänker även en massa kärlek till min älskade pappa som har mått riktigt kasst, men stark som han är återhämtar han sig bra om han får vara hemma lite. Sen hoppas jag ju alltid på att du/ni kommer hit på en visit såklart. Men huvudsaken är att du mår bra! Älskar dig papi :)

Ta hand om varandra. Peace


Båten till Benalmádena, mamma och Nils


Benalmádena 




Hängde lite på deras hotell

Fina


Jag och mami

Sola är hon bra på alltså.

Uppe i Mijas

Mamma fick åka sin häst-och vagn till slut.


Såhär såg vyn ut när vi vaknade hos Nikita

Bättre blev det

Ännu bättre 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar