tisdag 28 maj 2013

Sol, bad och vandring.

Seg jag är på att skriva nu, men jag låg i sängen tre dagar efter att jag kom hem från Barcelona. Så det var lite tråkigt men jobbade ändå dom sista dagarna förra veckan så nu har jag ungefär 3 veckor där jag kan sola och bada innan man åker vidare. Då det kommer vara lite kyligare i Australien eftersom jag kommer dit när deras vinter börjar, så kan det vara fint att jobba med solen lite. Det gör mig absolut ingenting! 

Igår (måndags) var det min och Martins första lediga dag från jobb och vi hade bestämt oss för att ta linbanan från Benalmádena upp till berget och vandra lite. Så det var på med löparpjuxen och fylla vattenflaskan. Det var jättefint när vi kom upp dit och Martin hade sedan tidigare kollat att det fanns små stigar i dom andra bergen. Så vi började klättra ner för ett mer eller mindre stup och då kom vi fram till några skyltar, då vi valde att ta den det stod Mijas 5h 30min. Klockan var då 16.00 när vi började vår vandring. Solen lyste på oss hela tiden och det kändes som att man var riktigt nära himmeln när vi gick där bland dessa mysiga stigar och stektes. Det kändes nästan overkligt att få se allt från så högt ovan marken. Magiskt är ett mycket passande ord för alla dessa fantastiska vyer vi fick vara med om, och jag försökte så gott jag kunde att ta bra kort för att kunna ge er lite inblick i hur grymt det var. Dock vet jag att jag kommer få vara med om så mycket mer magiska platser, men för stunden är detta något man blir glad av. Det tog oss iaf endast fyra timmar att vandra till Mijas, då jag antar att det är en spanjor som mätt vägen så tog det nog lite längre tid för honom ha ha. Manana Manana!

Idag är man lite seg i kroppen men jag startade ändå dagen med en löprunda och såklart en stor tallrik med kanelgröt. Sedan har jag pratat med min fina vänner Hanna och Marielle en bra stund. Det var verkligen något jag behövde och efteråt har jag bara hängt på stranden med våra kära umeåtjejer, då vissa utav dom åker hem till Sverige imorgon.

Nu är det inte så mycket som händer. Tar dagen lite som den kommer, spenderar de flesta timmarna på stranden och i havet då jag försöker spara in så mycket pengar som möjligt. Men på fredag kommer Tobbe och hans kompis ner och hälsar på, vilket ska bli riktigt kul, och vi har även planerat en rejäl takfest hos oss på fredag eftersom Martin åker hem på lördag. 




Titta pappa!! Jag i miniformat haha.

Här börjar färden.




snabb


Bergen längst bak med masterna på. Där stod vi!



Man fick hopp varje gång man såg dessa färger på stockar och stenar som vi följde.







Lagom brant.

Helt okej utsikt.





Mijas, vårat mål.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar